Ten tydzień poświęciliśmy folklorowi. Przedszkolaki podjęły próby zrozumienia metaforycznych
mądrości ludowych – przysłów związanych z marcem, wiosną i wodą. Pomogła im w tym książka „Z przysłowiami za pan brat” Renaty Piątkowskiej, w której dzięki krótkim, zabawnym opowiadaniom autorka przedstawiła sens różnych przysłów. Pamiętajmy, że wiele potocznie używanych zwrotów, dla nas prostych i zrozumiałych, dla przedszkolaków jest zupełnie niejasnych, np. „bierz nogi zapas” czy „robić z igły widły”. Warto zachęcać dzieci, by nie bały się pytać o niezrozumiałe zwroty. W minionym tygodniu dzieci wzięły aktywny udział w zabawach badawczych z wodą, stawiały hipotezy i je weryfikowały. Doświadczenia dotyczyły rozpuszczalności w wodzie różnych substancji znanych dzieciom. Dzieci poznały kolejną literę – W, w – i wykonały różne ćwiczenia utrwalające jej kształt. W temacie folkloru nie mogło zabraknąć strojów ludowych z różnych regionów Polski oraz sztuki ludowej. Przedszkolaki poznały stroje góralskie, krakowskie czy łowickie.
Nie zabrakło także ćwiczeń doskonalących umiejętności matematyczne, takich jak kodowanie, czytanie instrukcji, rozpoznawanie liczb, porównywanie. Ostatni dzień poświęciliśmy regionowi, w jakim mieszkamy. Dowiedzieliśmy się, z czego słynie nasz region i jak wyglądają jego stroje ludowe. Rozbudzanie poczucia
przynależności do „małej ojczyzny” jest niezwykle ważne, ponieważ kształtuje postawy patriotyczne
od najmłodszych lat.