Za nami kolejny interesujący temat tygodnia – wynalazki. Dla dzieci istnienie wielu urządzeń czy przedmiotów, których używają na co dzień, jest oczywiste i nie myślą, jak mogłoby wyglądać życie bez nich. My – dorośli – przypominamy sobie o tym głównie podczas przerw w dostawie prądu. W ostatnich dniach przedszkolaki zastanawiały się, jak wyglądałby świat bez najważniejszych odkryć i wynalazków, np. bez elektryczności czy koła. Poznały również dawne odpowiedniki współczesnych urządzeń – pralki, czajnika czy tramwaju. Zadaniem, które sprawiło im ogromną radość, było rozpoznawanie urządzeń gospodarstwa domowego i środków transportu jedynie po wydawanych odgłosach. Nieco więcej czasu poświęciliśmy dwóm współczesnym wynalazkom: telefonowi i komputerowi. Rozmawialiśmy nie tylko o ich funkcjonalności, lecz także o zagrożeniach, jakie mogą powodować. Uwagę dzieci skierowaliśmy na bezpieczeństwo w internecie: niepewne strony, znajomości, uzależnienie od gier. Uczulaliśmy, że nie wolno podawać w sieci żadnych danych osobowych. Ważne jednak, by dzieci wiedziały, że telefon czy komputer nie służą tylko do zabawy i nie są też jedynie źródłem niebezpieczeństwa, lecz – właściwie wykorzystywane – mogą pomagać w nauce. Przedszkolaki poznały kolejną literę – P, p. Prócz utrwalania jej wyglądu i rozpoznawania wśród innych, dzieci czytały sylaby i układały proste słowa zawierające tę literę. Najciekawszym dniem w tygodniu był piątek. Dzieci wcielały się w wynalazców – projektowały, budowały i przedstawiały wszystkim swoje wynalazki. Niektóre były dość zaskakujące, inne ułatwiały życie. Te zadania pobudzały kreatywność i twórcze myślenie przedszkolaków.
Zapraszamy do galerii zdjęć