
Książki były dla nas przez ostatnie dni głównym tematem. Staraliśmy się rozbudzić w przedszkolakach
zainteresowania czytelnicze i mamy nadzieję, że nam się to udało. Dzieci miały w tym temacie dużo pytań, ale posiadały też sporo wiedzy. Przedszkolaki dowiedziały się choćby jak powstaje książka i papier, zapoznały się z różnymi rodzajami książek, porównywały je ze sobą pod względem wysokości, grubości, a nawet wagi. Te umiejętności szacowania i prostego porównywania będą dzieciom pomocne w codziennym życiu. Zajęcia w tym tygodniu miały również na celu nauczenie szacunku do książek. Dzieci same tworzyły regulamin postępowania z książką, a także bawiły się w „szpital” dla książek i naprawiały zepsute książki. Celem wielu zajęć było rozwinięcie umiejętności językowych dzieci poprzez budowanie dłuższych wypowiedzi, obdarzanie uwagą innych rozmówców, płynne, wyraźne i zrozumiałe wypowiadanie się.Dzieci poznały również nową literę – F, f. Potrafią już rozpoznawać większość liter alfabetu, znajdować konkretne z nich wśród innych. Zachęcamy do wspólnego z dziećmi rozwiązywania rebusów i czytania książek z obrazkami zamiast niektórych wyrazów. Z pewnością rozbudzi to zainteresowania dzieci czytelnictwem. Jednym z najciekawszych zadań w tym tygodniu było zaprojektowanie okładki do własnej książki i narysowanie do niej ilustracji. Przy okazji tego zadania dzieci zapoznały się z budową książki i jej elementami. W tym tygodniu dzieci doskonaliły także umiejętności społeczne poprzez pracę w grupach i przestrzeganie ustalonych zasad. Zachęcamy Państwa do grania z dziećmi w gry planszowe, dzięki takim aktywnościom dzieci przyzwyczają się do ponoszenia porażki i radzenia sobie z tak trudnymi emocjami.