NASZA MISJA I WIZJA
Misja naszej szkoły:
„Człowiek jest jednocześnie artystą i instrumentem, na którym wygrywa swoje życie, a piękno jego życia zależy od wyboru wartości którymi żyje. Im są wyższe tym piękniejsze i szczęśliwsze jest życie.”
ks. Karol Hołubicki
Priorytety naszej szkoły:
Nasza szkoła ma za zadanie:
- umożliwiać wszechstronny rozwój uczniom;
- nauczać ich poznawać świat i odnajdywać w nim swoje miejsce;
- rzetelnie przygotowywać do kolejnych etapów edukacji w zależnościom możliwości intelektualnych dzieci;
- nauczać ich współżyć i współdziałać z innymi oraz rozwiązywać problemy;
- rozwijać osobowość dzieci, ich zainteresowania i uzdolnienia;
- zapewniać bezpieczeństwo i właściwą atmosferę nauki;
- rozwijać w uczniach poczucie tożsamości regionalnej i narodowej.
Zadania naszej szkoły:
1. W zakresie nauczania:
Szkoła w zakresie nauczania zapewnia uczniom:
1. Naukę poprawnego i swobodnego wypowiadania się, pisania i czytania ze zrozumieniem.
2. Poznawania wymaganych pojęć i zdobywania rzetelnej wiedzy na poziomie umożliwiającym co najmniej kontynuację nauki na następnym poziomie kształcenia.
3. Przekazywanych treści przewidzianych programem nauczania.
4. Rozwijania zdolności dostrzegania różnego rodzaju związków i zależności (przyczynowo- skutkowych, funkcjonalnych, czasowych, przestrzennych itp.)
5.Rozwijanie zdolności myślenia analitycznego i syntetycznego.
6. Traktowanie wiadomości przedmiotowych, stanowiących wartość poznawczą samą w sobie w sposób integralny, prowadzący do lepszego rozumienia świata, ludzi i siebie.
7. Poznanie zasad rozwoju osobowego i życia społecznego.
8. Poznanie dziedzictwa kultury narodowej postrzeganej w perspektywie kultur europejskiej.
2. W zakresie umiejętności:
Nauczyciele kształcą u uczniów umiejętności wykorzystywania zdobytej wiedzy, aby lepiej ich przygotować do pracy w dzisiejszych warunkach.
W tym celu szkoła uczy:
1. Planowania, organizowania i oceniania własnej nauki, przyjmowania za nią coraz większej odpowiedzialności.
2. Skutecznego porozumiewania się w różnych sytuacjach, prezentacji własnego punktu widzenia i brania pod uwagę stanowiska innych ludzi, poprawnego posługiwania się językiem ojczystym, przygotowania do publicznych wystąpień.