Ten tydzień dotyczył emocji – tematu trudnego, ale niezwykle ważnego dla nas wszystkich, a zwłaszcza dla dzieci. Głównym celem było utrwalenie nazw i cech charakterystycznych różnych uczuć, ale również pomoc dzieciom w przeżywaniu emocji w odpowiedni sposób. Dzieci uczyły się rozpoznawać nie tylko emocje własne, lecz także cudze, oraz podchodzić do nich z szacunkiem. Nauczyły się rozróżniać emocje przyjemne i nieprzyjemne, a także poznały nowe strategie radzenia sobie z tymi złymi. Oddawały różne emocje mimiką i gestami i zastanawiały się, jak na nie zareagować. Dużo czasu poświeciliśmy dwóm ważnym, lecz trudnym emocjom – złości i lękowi. Dzieci próbowały określić swoje lęki i znaleźć wspólnie sposób na ich pokonanie. Zachęcamy do głębszego zainteresowania się dziecięcymi lękami, ponieważ czasem wystarczy krótka rozmowa, by je rozwiać. W tym tygodniu powstało kilka interesujących prac plastycznych, m.in. autoportrety tworzone przy użyciu lusterek – zachęcamy do obejrzenia ich i podjęcia próby rozpoznania, jaką emocję przedstawiają. Ciekawą formą plastyczną były prace przedstawiające lęki, lecz w ramach oswajania strachu, zostały celowo zniszczone przez dzieci. Nie zabrakło także innych prac mających na celu rozwijanie sprawności rąk, tak potrzebnej przy późniejszej nauce pisania.
Emocje – zajęcia w grupie „Pszczółek”
by
Redaktor
/
niedziela, 26 maja 2019
/
Published in
AKTUALNOŚCI - PRZEDSZKOLE, GALERIE - PRZEDSZKOLE