
Tematyka zajęć: Dlaczego woda znaczy życie?
Zajęcia rozpoczęliśmy od pytania: Z czym kojarzy Ci się pojęcie „woda” ? Oczywiście wszystkie spostrzeżenia były trafne i mogliśmy przejść do badania właściwości wody.
Więcej czasu poświęciliśmy badaniu gęstości cieczy oraz napięciu powierzchniowemu wody: Zajmowaliśmy się też drobnymi organizmami zamieszkującymi wody czyli planktonem oraz wyjaśniliśmy na czym polega eutrofizacja.
Poznaliśmy również klasy czystości wód.
W przypadku wód płynących biologiczna ocena jakości oparta jest o zwierzęta żyjące na dnie zbiorników wodnych (większe niż 1 mm — zatrzymywane na sicie o oczkach o wielkości 1 mm). Na ogół są to się takie organizmy wodne jak: skąposzczety, skorupiaki, owady i mięczaki. W wielu krajach (również w Polsce) biologiczna ocena jakości rzek wspomaga specjalistyczną i kosztowną chemiczną kontrolę.
W przeprowadzeniu zajęć pomocne okazały się strony:
Polecamy również grę- Wodny łowca
www.wlin.pl/rola-wody/biologiczna-ocena-czystosci-wod/wodny-lowca