Tematyka zajęć : Jak się uczyć?
Najpierw uczyliśmy się jak się uczyć, a potem uczyliśmy się biologii. Jednym ze sposobów uczenia jest tworzenie mapy myśli. Od czego zacząć ?
1. Potrzebna jest kartka papieru formatu A4, ułożona poziomo.
2. W centrum umiesczamy główną myśl, tytuł lub temat mapy.
3. Używamy drukowanych liter.
4. Piszemy czytelnie.
5. Wyraź myśl rysunkiem- powinien być kolorowy, zabawny – aktywujesz dzięki temu ośrodki w mózgu odpowiedzialne za
przetwarzanie obrazu i emocji, co zaowocuje lepszą pamięcią i koncentracją.
Jak pisze prof. Spitzer nauka jest procesem aktywnym „im bardziej kolorowo i żywo, im śmieszniej i bardziej w formie
zabawy, im bardziej interaktywnie i konkretnie przedstawimy treści, których mamy się nauczyć, tym skuteczniej się ich
nauczymy” Dlaczego? Ponieważ taka nauka pozostawi więcej śladów pamięciowych w różnych ośrodkach korowych, im bardziej będzie niezwykła i ciekawa tym masz większe szanse, aby później sobie przypomnieć informacje, których się uczyłeś. Po prostu
informacja, będzie ulokowana i powiązana ze sobą w wielu strukturach mózgu. Dokładnie na tym polegają wszystkie mnemotechniki – rozbijają informację na wiele zmysłów i za pomocą wizualizacji odpalają neurony w wielu obszarach mózgu pozostawiając w nich ślady pamięciowe.
Dlatego uczyliśmy się przez zabawę!
Stworzyliśmy mapę myśli z zabawną oprawą graficzną, a nauka o funkcjach poszczególnych płatów kory mózgowej odbywała się przez kalambury.
Zapraszamy do galerii zdjęć