W tym tygodniu zajmowaliśmy się kolejnym ważnym tematem – ochroną środowiska.
Najpierw dzieci decydowały, które przedmioty stworzyła natura, a które są dziełem człowieka. Potem nie tylko przypominały sobie zasady segregowania śmieci, lecz także zgłębiały trudniejsze zagadnienia – dowiedziały się, jak długo mogą się rozkładać różne odpady oraz czym jest i jak powstaje smog. Dzieci początkowo myliły smog ze… smokiem, a tę niewielką różnicę w obu wyrazach wykorzystaliśmy do zaciekawienia ich tym tematem.
Przedszkolaki zastanawiały się, jak same mogą dbać o środowisko. Niektóre propozycje wprowadzaliśmy w życie w naszym przedszkolu. Zachęcamy do poruszenia tego tematu także w domu i wypróbowania pomysłów dzieci. Kształtowaliśmy nawyk oszczędzania wody podczas najprostszych czynności, np. mycia zębów.
Dzieci wykonały interesujące prace plastyczne, które można podziwiać na naszej wystawie, do czego gorąco zachęcamy. Przedszkolaki zrozumiały, że nie wszystko należy wyrzucać, a niektóre rzeczy można wykorzystać
powtórnie. Poznały pojęcie recyclingu oraz kolejną literę – Z, z.