W minionym tygodniu odbyliśmy podróż do krainy baśni, bajek i legend. Na początku dowiedzieliśmy się, czym różnią się bajki od baśni. Poznaliśmy najbardziej znane bajki Jeana de la Fontaine´a, w których dzieci poszukiwały morału. Przypomnieliśmy sobie kilka baśni, m.in. Trzy małe świnki., Kot w butach ,czy Calineczkę. Analizowaliśmy zachowania bohaterów, próbowaliśmy wymyślać inne zakończenia oraz to, jak inaczej mogłyby postąpić postacie. Była to dla dzieci niełatwa, ale interesująca aktywność. Zachęcamy do podobnych zabaw w domu.
Trudnym, ale ważnym elementem zajęć okazało się odróżnianie rzeczywistości od fikcji. W tym wieku dzieci często mają z tym jeszcze problem. Dlatego warto z nimi poruszać ten temat, np. przy okazji oglądania filmów, opowiadania bajek czy czytania książek. W minionym tygodniu poznaliśmy także kolejną literę – B, b. Ozdobiliśmy szablon z literą „i” wykonaliśmy wiele ćwiczeń utrwalających jej grafem (zapis). Z pewnością wspólne zabawy w domu pomogłyby dzieciom w jeszcze lepszym utrwaleniu kształtu tej litery. Warto przy tym zwrócić uwagę, że najczęściej mylą się im litery: B, P, D, R, b, p, d, r, ponieważ graficznie są do siebie podobne.
Do świata legend zabrali nas w tym tygodniu bazyliszek i Smok Wawelski, których historie poznawaliśmy. Dzieci odpowiadały na pytanie: Czego uczą nas bajki, baśnie i legendy?. Oceniały postępowanie bohaterów i klasyfikowały ich jako dobrych lub złych.Dzieci rozwijały twórcze myślenie i kreatywność – tworzyły własnych bohaterów i wymyślały swoje opowieści – co sprawiało im ogromną radość. Nie zabrakło również zabawy w teatr, gdzie dzieci przedstawiały poznane bajki, baśnie i legendy.