Temat o pracy rolnika bardzo zainteresował dzieci. Nasze przedszkolaki potrafią rozróżnić siano i słomę, wiedzą, po co na polach stawia się strachy na wróble. Dzieci poznały rośliny okopowe, zbożowe, oleiste i włókniste. Bez problemu potrafią wytłumaczyć, skąd wywodzą się ich nazwy. Umieją też przyporządkować konkretne okazy każdej z grup. Zajęliśmy się także lubianym przez dzieci ziarnem kukurydzy. Dzieci dowiedziały się, jak powstaje popcorn. Dzieci degustowały różne rodzaje pieczywa, opisywały jego smak, zapach, wielkość i kolor. Dowiedziały się, gdzie i jak powstaje chleb. Wiedzą, że poza mąką pszenną są także inne rodzaje: kukurydziana, razowa, jaglana, lniana itp. Podczas rozmów o pracy rolnika omówiliśmy narzędzia i maszyny wykorzystywane dziś na polach. Dzieci potrafią podać ich nazwy i opowiedzieć, do czego służą.
Pod koniec tygodnia zajęliśmy się tematem gospodarstw ekologicznych. Porównywaliśmy rośliny modyfikowane genetycznie, sztucznie nawożone i te mniej okazałe, ale zdrowe i naturalne. Rozmawialiśmy również na temat zwierząt mieszkających na wsi. Przedszkolaki potrafią już rozpoznać niemal wszystkie zwierzęta hodowlane, nie mają też problemu z identyfikacją i podawaniem nazw ich młodych. Przez kolejne dni zgłębialiśmy wiedzę na temat świń, krów, owiec, baranów i kur. Dzieci dowiedziały się, co oznaczają liczby na jajkach. Znają także budowę jajka. Wiedzą, z czego składa się skorupka. Zobaczyły, co dzieje się ze skorupką jajka, gdy zamoczy się ją w occie, który wyciąga wapń. Wiedzą także, skąd się bierze wełna. Potrafią odróżnić owcę od barana. Dzieci nauczyły się rozróżniać produkty mleczne i bezmleczne, próbowały różnych rodzajów
mleka, uczyły się rozpoznawać zapisy na ich opakowaniach.
Zapraszamy do galerii zdjęć